Thursday, April 5, 2012

Perasaan bercampur pauk.

Hari nie terasa longlai sungguh. Dah lama lutut nie tak selonglai begini. Kepala tunduk memandang bumi. Angin petang hari sepoi sepoi tiup menghinggap ke muka. Saya dongak ke awan. Sigh. Mengeluh pendek. Sighhhhhhh. Mengeluh panjang sedikit. Sigggghhhhhhhhssssszzzaaaassss. Bila mengeluh panjang banyak lain pulak bunyiknya.

Heheee.

Ketawa. Tapi dalam hati perasaan bercampur pauk. Sejujurnya dah lama tak rasa lemah semacam nie. Dah lama tak rasa semacam ini lemah. 

Bila orang dah tahu kelemahan kita semudahnya orang itu akan mengambil kesempatan ke atas kita. Malah begitu mudah kepala kita di lenyek lenyekkan. Bukan kita tak jujur dalam sesuatu hal tapi bila kita jujur takot hati mereka mereka itu terguris. Terlalu sangat menjaga perasaan orang sampai hati kita sendiri berserabut perut.  

Itulah. Susah bila diri nie sememangnya seorang manusia susah nak bersikap tegas. Nak back up diri sendiri apatah lagi. Nak menipu sikit pun dah menggelupur. Kekadang terasa diri ini seperti lurus bendul. Padahal kita sendiri tak sanggup. Tak mampu. Tak larat. Tapi disebabkan nak sangat menjaga hati orang lain jiwa diri sendiri tersiksa.

Arghhh.

Diri ini menjerit manja manja.

Hati kechixx: Alhamdulillah sebab hasebeng sentiasa memberi semangat;')

1 comment:

Lady D'yot said...

saya pon penah rasa cam pe awak rasa...huhu...bersabar ye..