Monday, July 22, 2013

Muslim tujuh bulan dan bintang.

Sebenarnya 18072013 hari tu Muslim genap tujuh bulan. Alhamdulillah. Muslim membesar dengan sihat dan taff macam mamanya saje.

Yang bestnye masa 18072013 hari tu tetiba je Muslim boleh merangkak laju. Bukan serangkak dua rangkak. Tapi banyak rerangkak. Teruja sangat saya! Sebab biasanya sebelum ni dia menghensot saje.

Yang bestnya masa 18072013 hari tu tetiba je Muslim boleh duduk sendiri. Dah tak senget senget dah. Duduk sopan je. Awek tengok pasti terpaut. Hihi.



Tapi ada yang tak best masa 18072013 tu. Buat kali keduanya Muslim jatuh katil. Dan kali ni memang bunyinya sangat sangat kuat. ;(

Masa tu saya kat bilik sebelah. 10 minit sebelum tu saya dah tengok Muslim macam nyenyak je kroh kroh. Tetiba bunyik gedebuk jatoh!!!!

Ya Allah! Meremang bulu roma saya. Sejuk beku habis badan ni. Terus saya dukung Muslim yang nangis memang kuat sangat sangat.

Berkali kali saya mintak maap dengan Muslim. Adoyaiii. Memang rasa tak keruan saya. Risau. Runsing. Sejuk. Beku. Kaku. 

Saya gosok gosok kepala Muslim. Alhamdulillah bersyukur sangat sebab selama 24 jam lepas tu Muslim ok. Tak dek muntah muntah. Tak dek lebam lebam. Susu minum macam biasa. Makan pun banyak. Demam pun tak. Gelak pun banyak. Aktif macam biasa. ALHAMDULILLAH.

Lelepas ni memang kompem saya tak leh tinggal Muslim sorang sorang lagi kat katil. CUKUPLAH dua kali je. 

Awak ada pengalaman tak baby jatuh katil? 

Okelahbaiii.

Sentiasalah kita memperbaiki diri kita ke arah kebaikan. ;)



3 comments:

cikpingu said...

dhia dlu 1st jtuh buai.. pstu pnh gak jtuh katil.. mlm2 tido.. die duk golek2.. pastu tlepas golek jatuh kebawah sudahnye...
mmg gedebukk la bunyi jatuh tu..
gelap plk kan..kite xnmpk dhia jtuh cmne.. mmg dhia nangis kuat... cepat2 je amek tuala.. buh air suam..tuam kan kat kepala die..

dh lps tu.. xtido katil dh.. tido kt bwh.. tkut jtuh lg..

Mimy Hamid said...

gayel sejak kecik tak tido katil sampai sekarang hehehe...so mengalah la kitaorg tido bertilam aje...tak berani sbb ni la..budak kecik tido lasak

Fazleyatul Aini said...

ayark kesian muslim tergolek. dia tido lasak kot eh tu yang jatuh. nampak gaya mak dia kene standby je la sebelah muslim. noti tau. nasib baik comel