Thursday, July 19, 2012

Lima benda buat saya loya loya manja.

Since awal mengandung lagi saya memang mudah loya dan muntah muntah. Sekarang kandungan dah masuk empat bulan lebih tapi still loya loya dan muntah muntah. Minggu lepas muntah teruk sangat. Sampai menggeletar badan. Dan dari apa yang saya tahu ada sesetengah ibu mengandung sampai tujuh lapan bulan pun still loya muntah muntah.

Yang saya dapat detect ada lima benda yang buat saya loya loya dan muntah muntah. Satunya ubat gigi darlee. Bangun pagi gosok gigi cuci muka terus mandi. Tapi bila tang gosok gigi gusi je terus rasa loya yang teramat sangat. Sampai kekadang sesak nafas di buatnya. Tapi berusaha jugak gosok gigi. Sebab orang tua tua cakap usaha itu tanda kejayaan. Kan?

Hehee.



Saya ni memang suka makan sup ayam. Sejak mengandung ni memang banyak kali saya masak sup ayam. Sebabnya nak masak sup ayam ni memang mudah bagaikan isi dan kuku. Er. Macam salah je peribahasa saya guna tu. Hehe. Time masak tu oke je lagi. Tapi lepas makan kenyang kenyang tiba time nak basuh periuk sup tue sure nak muntah. Saya pantang sangat bau sup bunjut tu. Tapi sebelum masak saya oke je. Lepas je makan mulalah uwek uwek manja ala ala Selena Gomez gituw. Boleh?

Masa mengandung ni eloklah ibu mengandung memperbanyakkan makan ikan. Banyak protein. Nak nak saya makan sekarang bukan untuk saya sorang tapi untuk anak tersayang dalam perut nie. Memang nak makan pun saya akan fikirkan anak dulu. Baru fikirkan saya. Jadinya saya belilah banyak ikan. Tapi time nak potong potong ikan tu bermasalah sikit. Punyalah loya nak muntah. Tapi saya tabahkan hati. Hehe.

Mydin. Yep kekadang saya dan hasbeng pergi beli barang-barang rumah kat Mydin. Bila sampai je Mydin saya terus rasa loya loya muntah. Tak tahu nape. Sebelum mengandung saya oke je. Mydin dah bertukar bau ke?

Yang kelima saya belum list lagi. Jap nak pikir dulu.

Hehe.

Okelahbaiiii.

Thanks sebab sudi baca;')

Hati kechixx: Sejak mengandung berat badan dah naik lima kilo!;')

3 comments:

Ardini Humaira said...

hehe dni masa awal2 ritu loya dengan bau bawang2... bulan ke 5 baru selera makan... deria bau super duper kuat... now dh 7bulan lbih :)

Kai-626 said...

Lima kelo tu berat anak mu la tu... hehehe...

SUHAIDA said...

hihi...biaselah tu cyg..nnt dah msuk trimester 3 semuanya dah kembali normal..Insyaallah xde dah muntah2 ke..loya2 ke