Monday, February 18, 2013

Cerita hari ini.

Muslim tengah sleeping beauty. So apa kata mama Muslim update blog. Hikhikhik.

Alhamdulillah. Hari ni dah 18022013. Genaplah Muslim dua bulan. Alhamdulillah bersyukur sangat sangat sebab Muslim membesar dengan baik dan sempurna. Teringat balik kenangan dua bulan lepas 181212 di saat saat saya melahirkan Muslim. Satu pengalaman yang TERINDAH dalam hidup saya. Wopocot! Saya still tak sempat sempat nak kongsi pengalaman bersalin kat sini. Hehe. Sebab apa tak sempat? Sebab apa? Sebab saya memang sibuk tukar pampers Muslim kan. Boleh? Hehee.

Ekceli hari ni Muslim ada appointment kat Klinik Mata n Klinik Pakar Kanak Kanak kat HUSM Kubang Kerian sini. Rasa cuak jugak nak tahu keputusan mata Muslim. Menangis jugak Muslim masa doktor check mata dia. Sayu jek hati saya dengar di menangis huwaaaa waaaaa rentak dangdut gitu. Hehe. Lagipun masa doktor check tu saya kena tunggu kat luar. Resah gulandah saya tunggu. Alhamdulillah. Doktor cakap saraf mata Muslim sempurna. Semuanya oke. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.

Then saya pergi pulak Klinik Pakar Kanak Kanak. Nak check berat Muslim. Sebab masa bersalin hari tu berat Muslim 2.41kg je. Dan doktor cakap Muslim tak cukup berat. Normal baby yang cukup berat 2.5kg. Sebab tu saya kena follow up lagi. Dan alhamdulillah Muslim sekarang dah 4.5kg. Dan doktor cakap Muslim memang sihat sempurna. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.

Saya rasa bersyukur sangat sangat. Hanya Allah je tahu perasaan saya. Fuh! Touching. Tapi inilah perasaan seorang ibu. ;")

Masa saya pergi klinik mata n klinik pakar kanak kanak tu saya jumpa ramai sangat kanak kanak yang sakit. Kesian sangat. Memang tersentuh hati saya melihat kanak kanak tu. Nak nak baby sebesar Muslim pun ramai yang sakit. Masa saya kat Klinik Mata tu ada seorang ibu sedang dukung babynya. Saya tengok baby tu macam dah besar. Tapi macam lembik je. Then seorang nurse datang tanya ibu tu.

"Dah umur berapa baby ni?"

"Dah setahun enam bulan"

"Masuk hospital kan hari tu sebab baby demam?"

"Yep. Demam dan lelah"

"Baby dah boleh jalan tak ni?"

"Belum lagi"

Sayu jek hati saya mendengarnya. Duk kejap tu ada sorang lagi baby terbaring atas stroller. Dah besar jugak. Tapi masih lembik. Baby tu dah pakai spec dan power matanya banyak kot sebab tebal je saya tengok cermin dia. Sambil sambil tunggu tu saya tegur ibu baby tu.

"Dah umur berapa ni?"

"Dah nak masuk lima tahun tapi dia tak sihat sangat"

"Oooh"

Saya senyum. Dan dah tak berani nak tanya banyak banyak kat ibu tu lagi. Tetiba dia pulak tanya saya.

"Baby dah berapa bulan ni?"

Saya pandang Muslim yang tengah tidur. Saya balas:

"Alhamdulillah dah dua bulan"

"Dah besar"

Saya senyum.

Dan banyak lagi kanak kanak lain yang bermasalah kat situ. Ada yang ibu tak tahan dia marah marah anaknya yang masih tak tahu apa apa. Kesian sangat saya tengok baby tu.

Bila saya pandang Muslim hati saya tak habis habis mengucap syukur kepadaNYA sebab walaupun masa bersalin hari tu Muslim tak cukup berat yang penting Muslim membesar sihat dan sempurna. Orang cakap biar lahir baby kecil sebab nak lahir pun senang yang penting membesar bila dah kat luar. Ye ke?

Terima kasih Allah atas nikmat ini.

Sujud syukur.



Alhamdulillah. ;")

Okelahbaiii.

Salam.

Hati kechixx: Semoga anak mama membesar sihat sempurna dan menjadi anak yang soleh. Amin. :")
posted from Bloggeroid

1 comment: