Sunday, March 10, 2013

Hey Shah Alam.

Alhamdulillah. Hari ni cukup seweek saya selamat sampai ke Shah Alam. Seweek sama jugak dengan seminggu. Hikhik. Lama jugak saya meninggalkan bumi Shah Alam ni. Rindunya Shah Alam ni kat saya. Eh?

Yealah since masa Muslim dalam perut comel saya lagi saya bergegas balik kampung. Masa tu hari raya haji dan masa tu jugaklah saya tetiba tumpah darah dan masa itu jugak gak gak lah saya kena tahan dalam wad kat hospital tengku ampuan rahimah klang dan seterusnya masa itu jualah kali pertama saya hey hey selamat hari raya korban kat dalam wad dan dalam masa tu jugaklah usia Muslim dalam perut saya ialah 34 minggu dan selepas keluar je dari hospital saya terus balik ke kampung sebab doktor takot Muslim keluar awal. Last last Muslim keluar seminggu awal dari due date. Hikhik.

Alhamdulillah. Hari ni Muslim dah pun dua bulan lebih usianya. Dah makin besar dan juga tough. Boleh?



Sekarang ni dia dah start pandai nak hisap jari. Kalau saya dukung Muslim mulalah dia hisap baju saya. Habis basah baju saya. Hikhik. Lagi satu kalau saya letak Muslim mengiring mulalah dia nak meniarap. Bukan main lagi dia try jugak nak meniarap. Dan setahu saya baby paling awal meniarap pun masa umur 3bulan. Kan? Dan yang paling bestnya sejak saya balik shah alam ni Muslim tak banyak songeh. Tak banyak menangis. Dan tak banyak merengek itu ini begitu begini. Memang senang je jaga dia.

Kalau saya tinggal Muslim sorang sorang kat katil dia tak nangis. Saya pun boleh kemas kemas rumah mop lantai tingkap semua. Yealah saya kan suri rumah yang komited pada kerja. Hikhik. Tup tup Muslim tertido dengan sendirinya. Tapi ada jugak time time dia nangis. Samada nangis nak susu tak pun nangis nak tukar pampers tak pun nak dukung jalan jalan dalam rumah. Tapi Muslim nangis manja manja je. Kalau dah bagi susu tukar pampers dan bawak dia jalan jalan dalam rumah dia terus senyap. Memalam pun dia bangun sekali je kot. Bagi susu dia terus sambung tidur balik. Memang goood boy lah Muslim ni. Baik punyerrr. Heheee. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.

Hati kechixx:Selamat berhujung minggu semua.. (:

1 comment:

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

harap nya Muslim terusan okay, tak meragam. budak baik kan :)