Wednesday, June 12, 2013

Muslim enam bulan:)

Alhamdulillah. Bersyukur kepada Yang Maha Esa. Hari ni Muslim ada date dengan nurse kat KK seksyen tujuh shah alam sini hempena husianya yang dah hasuk henam hulan. Halamak! Hehiba hama huslim helat lah hulok. Hakpelah. Hanji hock. Boleh?



Alhamdulillah Muslim membesar dengan sihat dan sempurna. Hari ni 12062013. Tapi kalau ikutkan yang sahihnya 18062013 ni baru Muslim betoil betoil genam henam hulan.

Bila dah masuk usia enam bulan ni maka bermulalah episod baru dalam hidup Muslim iaitu mmmmmmmmakan!:)

Eksaitednya saya nak masakkan bubur untuk Muslim. Pastu lenyek lenyekkan pisang. Pastu auuuuummm ke mulut ayah Muslim. Eh. Silap silap. Ok. Ok. Jangan berebut rebut air tangan saya yea. Tak pe tak pe. Nanti mama suapkan satu ke dalam mulut Muslim. Satu ke dalam mulut ayah Muslim. Acecee. :")

Yang penting nurse tadi pesan nanti Muslim betoil betoil genap enam bulan baharulah saya boleh suapkan makanan untuk dia. Sekarang still tak boleh memandai nak suap. Bahaya untuk perut bayi. So kena tunggu dalam seminggu je lagi. Tak sabar sangat nak suap suap Muslim. :")

Tadi gak nurse cantik ada kongsikan resepi resepi mudah untuk menyediakan makanan pertama kepada baby. Nanti saya share next entry sebab sekarang saya nak lipat kekain bajuan. Jadi isteri dan mama mithali memang macam ni. Hihi.

Okbaiiii.

Terima kasih sudi baca. :")

2 comments:

Fazleyatul Aini said...

comel nya main hisap2 jari plakkk

Unknown said...

mata dia tu....eee gewam ! hehe