Tuesday, July 2, 2013

Muslim demam.

Petang kelmarin badan Muslim tetiba terasa panas. Pagi tu saya dah perasan. Ingatkan panas kejab je rupanya sampai ke petang. Dia pun asyik tercirit je. Kentut kentut pastu tercirit. Kesian saya tengok Muslim. Acapkali kena tukar pampers. Baru je tukar tercirit lagi. Bila saya check suhu badan Muslim 36.9 celcius. Kalau biasa demam 37.3. Tapi badan Muslim panas. Kepala dia pun panas.

Terus suami cakap better bawak pergi klinik. Lagipun Muslim tak henti henti cirit. Sikit je dia tercirit tapi kerap. Pergi klinik Ajwa kat seksyen tujuh shah alam sini. Suka klinik ni sebab selesa. Doktor pulak doktor perempuan. Senang sikit. Hihi.



Dulu masa saya pregnantkan Muslim acapkali jugak datang scan perut kat klinik ni. Selesa sangat. Doktor check suhu Muslim 37 celcius dah. Dia bagi ubat demam in case malam ni badan Muslim makin panas. Pastu doktor bagi ubat cirit. Balik umah saya check suhu Muslim. Tetiba dah 37.3 celcius! Badan Muslim macam panas saje. Kepala dia pun panas. Terus saya suap bubur. Makan ubat. Bagi susu.




Alhamdulillah. Tidur semalam dia tak merengek sangat. Cuma saya tersedar jam berapa entah rasa badan Muslim panas sangat. Terus bangun ambil tuala kecil basahkan pastu lap lap kat badan Muslim. Kalaulah demam tu boleh transfer kat badan saya kan bagus. Biar saya je yang demam. ;")

Pagi ni masih panas. Lekatkan kat dahi Muslim dengan cool fever cap BueBue Fever. Makin surut rasanya.



Even Muslim demam tapi dia tak banyak meragam. Dia pun aktif je. Harap anak mama cepat sembuh oke. Mama ngan ayah risau. 

Sekarang bila ada anak baru tahu betapa risaunya bila anak sakit. Kan?

Take care semua!




1 comment:

Fazleyatul Aini said...

cepat sihat ye muslim. tangan tu embam-embamnyaaa geram nak gigit