Wednesday, February 11, 2015

Panduan Didik Anak: 4 Manfaat Tidur Untuk Bayi

Seronoknya kalau dapat bau baby. Teringat saya masa Muslim baby lagi. Setiap saat rasa nak cium saje. Sedap sungguh walaupun tak mandi.

Anak tidur di siang hari ni penting sangat. Ianya keperluan utama bagi kesihatan baby kerana tidur di siang dapat membantu proses perkembangan metabolisme dalam tubuh.



Ada satu kajian dari Universiti Colorado Boulder, Amerika Syarikat, kanak-kanak yang tak atau kurang tidur pada waktu siang lebih cenderung untuk mengalami tekanan, cemas dan kurang aktif.

Manfaat Tidur Untuk Bayi.

  1. Baby dapat merehatkan tubuh badan. Masa baby tidur, otak mereka berkembang dengan baik kerana itu otak mampu mengembangkan kecerdasan, keterampilan, kemampuan, dan keaktifan akan meningkat dengan baik.
  2. Hormon pertumbuhan kanak-kanak akan meningkat dan berfungsi untuk menstimulasi sel-sel dan pertumbuhan tulang, serta dapat memperbaiki dan memperbaharui sel kulit dan saraf otak.
  3. Semasa tidur, ia dapat meningkatkan kemampuan untuk mengawal emosi dan melatih mental ketika anak awak bangun dari tidur.
  4. Akan meningkatkan tahap kecerdasan dan konsentrasi anak sewaktu tidur. Otak akan membuat satu hubungan penting yang mampu untuk mengerakkan baby segi keaktifan, daya pemikiran, kecerdasan, daya ingatan dan mengenal perkara-perkara baru.

-------

Terima kasih kerana sudi singgah sini. Semoga bermanfaat buat semua! :)

-------

Tempah supplement Shaklee / Daftar ahli sekali seumur hidup. Dapat 20% diskaun dan 1001 kelebihan. Semuanya saya akan guide special. Jangan malu untuk hubungi saya ye. :)

✿ Top Agent/Coach Shaklee  
AMALINA
012.939.4864
Shaklee ID: 952483
(FEB15-EFF SUP)

No comments: