Friday, February 6, 2015

Panduan Didik Anak: Pentingnya Pemakanan Yang Sihat Untuk Anak.

Sebelum ni saya ada kongsikan dengan awak semua tentang Vitalea tapi untuk orang dewasa. Yang bestnya Vitalea ada jugak yang sesuai untuk anak-anak kita, iaitu Vitalea Kids.



Sebagai mak ayah, kita mestilah nak yang terbaik untuk anak-anak. Nak tengok anak membesar dengan sihat dan bijak. Sebab itu kalau bab bab makan ni kita memang kena ajar sejak dari kecil lagi.

Teringat satu cerita masa saya belajar kat UiTM Dungun dulu. Masa ondaway nak balik kampung dengan bas. Bas berhenti kat kedai makan. So saya pun turunlah makan. Depan meja saya duduk tu, ada seorang mak dengan babynya. Rasanya baby tu dalam lapan bulan. Tengah-tengah makan, terkejut saya tengok tiba-tiba mak tu suap AIR COKE kat baby tu. Aduh! Baby tu baruuuu 8 bulan. Dah bagi AIR COKE?

Ingat yea! Kita sebagai mak ayah ni lah penentu bagi corak pemakanan anak-anak. Kalau kita gagal mencorak anak-anak dengan makanan yang berkhasiat dan sihat, takut nanti bila anak-anak membesar menjadi sebagai pewaris yang tak sihat dan tak pintar.

Nutrisi yang lengkap sangat penting untuk perkembangan dan kesihatan anak yang baik. Bila anak-anak cukup nutrisi, InsyaAllah anak-anak dapat membesar dengan gigi dan tulang yang sihat, sistem pencernaan yang baik, darah yang kaya dengan oksigen, dan tabiat makan yang sihat dan berkhasiat. 




Terima kasih kerana sudi singgah sini. Semoga bermanfaat buat semua! :)

-------

Tempah supplement Shaklee / Daftar ahli sekali seumur hidup. Dapat 20% diskaun dan 1001 kelebihan. Semuanya saya akan guide special. Jangan malu untuk hubungi saya ye. :)

✿ Top Agent/Coach Shaklee  
AMALINA
012.939.4864
Shaklee ID: 952483
(FEB15-EFF SUP)

No comments: