Tuesday, June 2, 2015

Food Mega Festival Di Dataran Shah Alam.

Event ni bermula 30 - 31 Mei semalam bertempat di Dataran Shah Alam. 10 minit jer dari rumah saya. So, hari tu decide nak pergi cari makan sedap sedap kat sana. Sampai sana, memang penuh dengan khemah-khemah dan gerai-gerai makanan. Kelabu asap mata nak makan apa. Mula-mula nak makan tu, lepas tu kelabu asap mata nak makan ni, lepas tu mata berpinar pinar pusing pusing nak makan yang sana pulak. Fuh! Nafsu makan kuat sejak menjak ni. Hehe.







Artis pun ramai jugak. Antara yang ada, Elfira Loy, Izzue Islam, Encik Mimpi dan ramai lagi. Plan nak selfie dengan El, tapi dia sibuk memasak saje. Hehe.

copy dari ig : @elfiraloy 


Makan apa? Itulah memang kelabu asap mata ni nak memilih. Last-last saya decide nak try air coconut shake ni. Kata abang yang meniaga ni " Rugi tak try coconut shake no.1 di dunia"

Ehhhh. Ye ke no. 1 di dunia?





So, saya beli perisa Coco Choc. Bila minum, memang rasa kelapa! Kelapa yang di blend tu memang rasa sangat-sangat. Memang pekat. Lepas tu dia campur pulak dengan kekacang. Sedap jugaklah. Harga pun boleh tahan mahal, RM9. So, untuk Coco Choc ni saya bagi 9.5 bintang dari 10 bintang.

copy dari ig : @izzueislam 


Selain gerai makanan, ada gak beberapa gerai pakaian. Tapi tak banyak. 4, 5 gerai camtu termasuklah gerai Izzue Islam. Hai Izzue. Hai Amalina. Itu je yang sempat saya borak dengan Izzue. Ceh!



Dengan mata masih kelabu asapnya nak pilih makan apa, last-last saya dan suami decide nak try Burger Kaw-Kaw. Fuh! Punyalah panjang beratur nak ambik order. Lepas ambik order kena tunggu dalam 30 minit cegitu baru Burger Kaw Kaw siap. Saya pilih, Grill Beef Burger (RM14), suami pulak pilih Grill Lamb Burger (RM16).

Rasa sedap jugak. Cuma tu lah, bila sampai rumah nak makan burger kaw kaw ni, kami kompius yang mana satu beef, yang mana satu lamb. Rasa memang lebih kurang je. Tak pe lah janji masuk perut kenyang suka hati la la la.

Seronok Muslim bila dapat main Giant Ballon.


Nextime kalau ada event makan-makan macam ni mesti saya nak pergi lagi. Selain artis dapat berjumpa dengan saya (ewah ewahh), perut saya pun happy dapat di isi dengan macam macam makanan. Hehe.

Terima kasih sudi baca. :)

-----

Mood I is happy bila dapat tahu PROMOSI SHAKLEE untuk bulan June ni ialah Vitamin C + Vitamin E. Shaklee ni taw taw je kita semua nak nampak cantik raya nanti! Kann. :)

No comments: