Friday, January 3, 2014

Otak lain buat lain.

Macam tu lah yang selalu terjadi. Buat kerja lain tapi otak duk pikir benda lain. Pagi tadi macam biasa saya bangun sibuk buat kan bekpes untuk suami oh intan payung permata zulian. Krik krik.

Dah buat air neskepi ambik neskepi pastu letak susu f&n pastu kacau bilau. Lepas neskepi saya perfect sedap sepuluh bintang, saya ambik bekas neskepi bukak peti letak dalam tu pastu tutup peti. Pastu tetiba eh? Mana bekas neskepi tadi? Sebab neskepi suami saya dah siap tapi neskepi saya belum buat lagi. Tapi masalahnya sekarang mana bekas neskepi tadi????

Cari kat tempat biasa tak dek. Hilang.

Aik.

Aik.

Aik.

Pastu terlintas nak bukak peti PAP! Neskepi ada dalam peti.

Hahahaha.

Tergelak guling guling sorang sorang kat dapur. Nasib terdetik dalam hati nak bukak peti balik. Kalau tak mengeras lah neskepi tu dalam peti.

Selalu je macam ni. Otak duk pikir benda lain buat kerja lain. Maksudnya saya tak fokus.

Teringat pulak dulu masa diploma. Saya ni kan berkacamata cantik manis orangnya. (Haha).  Setiap kali bangun pagi mesti tercari cari spek kat mana. Selaluuu je lupa. Pastu satu hari tu saya duk cari spek saya. Kelam kabut carik. Yealah dah rabun kan susah sikit nak buat apa apa kalau tak dek spek. Spek dan saya ni ibarat isi dan kuku gitu. Tanya kawan semuanya tak tahu. Saya carik lagi dan lagi.

TETIBA.

Eh. Rupanya spek tu saya dah pakai.

Bahahahahahaha.

So azam saya tahun baru ni saya nak LEBIH FOKUS. :)



4 comments:

TelingaBulat said...

tb pon kekadang mcm tuh..otak pkir lain buat ape pn serba xkena hehe

Kongsi ArtikelBlog said...

haha.. hancus lebus hidups.. tapi ok lagi masih tinggi lagi IQ.. memang lawak lah.. kurangkan fikir bende lain untuk satu-satu kerja.. kalau combinekan takpe.. tapi jangan fikir serentak..

Ezy Loy said...

prnh gak jdk kat saye mcm gni..
kelakar giler.
msti akn snym sorg2..
kene fokus lbh! hehe

Nur Juma said...

juma pon sama ... kekadang macam tu coz tak focus ... fikir benda lain

http://mnj-officialblog.blogspot.com/